Praktiske oplysninger

Herunder finder du svar på de spørgsmål, vi oftest får. Finder du ikke svar på dit spørgsmål, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte kirkekontoret eller den relevante medarbejder - find os alle på SIDE....

• Kan vi parkere ved kirken?

Som udgangspunkt er kirkens få parkeringspladser forbeholdt handicaptransport eller andre svært gangbesværede. Ifm. store koncerter sætter vi pris på, at kirketjenerne varsles senest dagen før, hvis du har behov for at parkere.

• Jeg har spørgsmål ang. koncertbilletter

Christians Kirke er ikke selv arrangør af de store koncerter, der afholdes her. Spørgsmål til billetter skal stilles til den pågældende arrangør, hvis navn typisk vil fremgå under 'information' der, hvor billetterne er sat til salg.

• Hvordan tilmelder jeg mig jeres arrangementer?

Det vil altid fremgå i beskrivelsen af en aktivitet, hvis tilmelding er nødvendig - samt hvordan man kan tilmelde sig. Ved kirkens egne arrangementer og forløb vil der typisk være tale om tilmelding via en formular - det er desværre ikke muligt at tilmelde sig på anden vis, da vi har brug for at holde tilmeldinger samlet ét sted.

• Hvordan får jeg en attest?

Du skal som udgangspunkt anmode om attester via borger.dk - og få dem udlveret i dit bopælssogn. Har du brug for en akut attest, er du velkommen på kirkekontoret i åbningstiden  - husk gyldigt pas eller anden billed-id. Kordegnen kan naturligvis kun udskrive attester til borgere, som er berettiget hertil.

• Hvordan er tilgængeligheden for gangbesværede?

Sidder du i kørestol eller er du på anden vis svært gangbesværet, hjælper kirketjenerne dig gerne ind i kirken via vores lift. Ved store koncerter reserverer vi typisk 2-3 siddepladser på gulvplan nær liften, men varsko meget gerne kirketjenerne på forhånd, hvis du har brug for en plads. Der er adgang til handicapvenligt toilet fra gårdspladsen, men desværre ikke inde i kirken.

• Kan vi booke en rundvisning?

Vi har desværre ikke mulighed for at tilbyde faste rundvisninger i kirken. Grupper, der ønsker at besøge kirken på mere organiseret vis er dog velkomne til at kontakte kirketjener Carsten Siegstad og høre nærmere - dog tager vi altid forbehold for, at eventuelle aftaler må aflyses i tilfælde af indkomne bisættelser.

• Hvornår er kirken åben?

Kirken er som udgangspunkt åben for besøgende i den almindelige åbningstid tirsdag - fredag 10-16 - dog med forbehold for, at kirken kan være lukket grundet kirkelige handlinger, samtaler mv.