Historier fra Christians Kirke

To personer, der gennem en lang årrække har haft deres gang og virke i Christians Kirke, har fortalt deres erindringer om barndommens Christianshavn til kirkekulturmedarbejder Johanne Elisa Fjordside

Præsterne hed Strøm og Stampe, fornavnene husker hun ikke. De var en mindre flok af jævnaldrende på holdet, måske en ti stykker, og et par af drengene var rigtig frække. De havde fået fat på to tegnestifter og placerede dem lige midt i englenes ædlere dele.

Susse Lillesøe er kirkesanger i Christians Kirke. Læs hendes fortælling her

”Når vi nåede til nytår, og juletræet blev pillet ned, så kunne man jo tage stammen med sig hen på Volden. Det var de fine mod de andre, vi bankede løs på hinanden med stammerne, og det kom der da nogle blå mærker ud af."

Vilhelm Georg Jensen (1942-2022) sad i Christians Kirkes menighedsråd i over 30 år. Læs hans fortælling her

Andre historier fra kirken